برند های قفل درب ضد سرقت موجود در بازار

تاریخ نوشته : آوریل 3, 2024
برند های قفل درب ضد سرقت موجود در بازار

در حال حاضر برندهای مختلف ایرانی، ترک، چینی و… از عمده تولید کنندگان قفل درب ضد سرقت موجود در بازار ایران هستند.یکی از معروف ترین برندهای موجود دربازار که تولید کننده قفل درب ضد سرقت با کیفیت است ، برند کاله ترکیه است. انواع قفل های درب ضد سرقت بسیار متنوع اند و قیمت آنها نیز بستگی به میزان تجهیزات به کار رفته و میزان امنیت آنها دارد. این قفل ها ممکن است به صورت قفل توکار یا به صورت قفل روکار برای تامین امنیت بیشتر درب های ضد سرقت به فروش برسند.برخی از انواع قفل کاله به صورت مولتی سیستم میباشد. متاسفانه اخیرا مدل های تقلبی قفل کاله در بازار زیاد شده. درب ضد سرقت راپود گردو دارای قفل کاله 5 کلید اصل میباشد.

انواع قفل درب ضد سرقت


1- قفل مولتی پوینت
این مدل از قفل ضد سرقت در بازار با نام قفل مرکزی شناخته می شود. قفل مولتی پوینت دارای سه تا پنج قفل اصلی (مجاز) و چندین زبانه است. زبانه‌های این قفل درب ضد سرقت در بالا و پایین آن قرار دارند، که به وسیله اهرم یا میله به یکدیگر متصل شده‌اند. هنگامی که درب را قفل می‌کنید، زبانه ها از جلو، بالا و پایین بسته شده و موجب افزایش سیستم ایمنی درب می گردند. قفل مولتی پوینت یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین قفل های ضد سرقت موجود در بازار است. از همه مهمتر قیمت قفل درب چوبی ضد سرقت مولتی پوینت به نسبت کمتر از سایر برندهای موجود در بازار است.

2- قفل مونو بلاک
در ساخت این قفل درب ضد سرقت از دو قفل با ساختار مجزا بهره گرفته شده است. علاوه بر این قفل مونو بلاک دارای سه یا چهار زبانه است که از روبرو با چارچوب درب متصل می شود و فقط از جلو (در جهت افقی) فرآیند ایمن سازی درب را انجام می دهد. از آنجایی که این قفل فاقد زبانه‌های بالا و پایین است، بنابراین ضریب ایمنی و استحکام کمتری نسبت به قفل مولتی پوینت دارد.

3- قفل هوکی شکل
این گونه از قفل ضد سرقت توسط شرکت هوک ترکیه ساخته می شود. به لحاظ اینکه زبانه‌های این قفل به شکل هوک یا چنگک هستند، در بازار نیز با نام قفل هوکی شکل شناخته می شود. این قفل از نظر ساختار و طرز کار از دو مدل قبلی پیشرفته تر است. نحوه عملکرد قفل هوکی بدین صورت است که با چرخاندن کلید یا قفل شب بند، زبانه‌های آن که به شکل چنگک هستند، در هم قفل می شوند. از ویژگی های منحصر به فرد این قفل درب ضد سرقت می توان به مقاومت و استحکام بالا در برابر انواع ضربه اشاره کرد.

4- قفل ضد سرقت آژیردار DESI
قفل ضد سرقت آژیر دار نیز محصول کشور ترکیه است. در ساخت این مدل از قفل درب ضد سرقت از آژیر و یک باتری بهره گرفته شده است. بدین صورت که در صورت اعمال ضربه یا فشار به درب، آژیر فعال شده و شروع به تولید صدا می‌کند. نکته قابل توجه اینکه میزان صدای این مدل از قفل ضد سرقت، قابل تنظیم است و می توانید براساس نیاز و حساسیت محیط، صدای قفل آژیردار را تنظیم کنید. این قفل ضد سرقت به لحاظ داشتن چندین زبانه و آژیر عملکرد مناسب‌تری نسبت به سایر قفل های ضد سرقت دارد. به همین جهت در اکثر اماکن دارای حساسیت بالا نظیر بانک‌ها، ادارات، صرافی‌ها و طلافروشی‌ها از قفل درب ضد سرقت آژیردار استفاده می شود. خاطر نشان می‌گردد که با توجه به ساختار و نحوه عملکرد قیمت قفل درب چوبی ضد سرقت آژیردار بیشتر از مدل های قبل است.

5- قفل کاوه صنعت

یکی بهترین و کامل ترین قفل های ضد سرقت موجود در بازار، قفل درب ضد سرقت کاوه صنعت است. این قفل نیز تولید ایران است و با داشتن 13 زبانه از روبرو (وسط)، بالا و پایین یکی از باکیفیت‌ ترین و ایمن ترین قفل های درب چوبی ضد سرقت محسوب می‌گردد. قفل ضد سرقت کاوه صنعت به لحاظ داشتن بیشترین تعداد زبانه نسبت به مدل های مشابه، پرفروش ترین قفل ضد سرقت است و تاکنون توانسته نظر اکثر مصرف کنندگان را به خود معطوف سازد. اگر به دنبال خرید بهترین قفل درب ضد سرقت هستید، حتماً قفل درب ضد سرقت کاوه صنعت را خریداری کنید. زیرا هر آنچه که از یک قفل ضد سرقت انتظار دارید، در اختیار شما قرار خواهد داد.

تفاوت قفل ضد سرقت با قفل معمولی چیست ؟

قفل ضد سرقت برای برقراری امنیت بیشتر درب بکار برده می شود. تعداد زبانه های این نوع از قفل بیشتر از قفل های معمولی است و با دقت بیشتری ساخته می شوند تا امکان باز شدن توسط سارقین وجود نداشته باشد.

عملکرد قفل ضد سرقت چگونه است؟

قفل های ضد سرقت علاوه بر کلیدهای کامپیوتری که دارند، با تعداد زبانه های بیشتر نسبت به قفل های معمولی در یک یا چند جهت درب را قفل کرده و امنیت آن را بر قرار میکنند. مکانیزم های پیشترفته تری هم مانند پخش کننده آژیر هنگام دستکاری قفل یا فشار آوردن بر درب هم برای قفل های ضد سرقت وجود دارند

نصب قفل ضد سرقت چگونه است؟

اگر قفل ضد سرقت مناسب با شرایط درب انتخاب کرده باشید، با استفاده از یراق آلات و پیچ و مهره همراه آن میتوانید به راحتی برروی درب نصب کنید. اگر هم دست به آچار نیستید برای نصب میتوانید از کارشناسان آتی یراق کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید