انواع درب ضد سرقت

تاریخ نوشته : خرداد ۲۱, ۱۴۰۳

درب ضد سرقت با توجه به وزن و کیفیت متریال استفاده شده در درب ها قیمت گذاری می‌شود. درب ضد سرقت آراز بر اساس نوع روکش چوب که راش یا گردو باشد میزان برجستگی درب و یراق الات مورد استفاده دسته بندی میشود لازم به ذکر است شاسی فلزی درب ضد سرقت در همه مدل ها بصورت همسان می باشد. برای مثال بعضی از درب ها که دارای طرح بدون برجستگی یا CNC می باشند از درب ضد سرقت برجسته قیمت کمتری دارد. دربی که با روکش گردو ساخته میشود از دربی که روکش آن راش است قیمت بالاتری خواهد داشت. برخی از درب ضد سرقت دارای یراق هایی از جنس برنج یا استیل هستند که این مورد ها بر قیمت درب ضد سرقت موثر هستند.

انواع درب ضد سرقت از لحاظ بدنه

برای فروش درب ضد سرقت باید بدانیم که این نوع درب ها از لحاظ جنس بدنه نیز در انواع مختلفی وجود دارند که در ادامه این مدل ها را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

  • درب ضد سرقت چوبی 

برای ساخت این درب ها از چوب های مختلفی استفاده می شود که از میان آن ها میتوان به چوب راش، چوب گیلاس، چوب صنوبر و چوب گردو اشاره کرد. به دلیل اینکه چوب استحکام خیلی زیادی ندارد و در برابر آتش آسیب پذیر است در ساختار آن ها از یک الی دو ورق فولادی به عنوان پشتیبان استفاده می شود.

  • درب ضد سرقت فلزی 

در ساخت این درب از فلز استنلس استیل یا استیل ضد زنگ استفاده می کنند. این مدل ها غالبا ساخت کشور چین هستند. وجود پوشش فلزی در این محصولات باعث شده که مقاومت زیادی در برابر آتش سوزی و خط و خش داشته باشند.

  • درب ضد سرقت کامپوزیتی

همانطور که از نام این درب ها مشخص است دارای پوشش کامپوزیتی هستند. شکل دهی این پوشش ها به سادگی قابل انجام است. این ویژگی موجب می شود که بتوان طرح های مختلفی را روی آن ها پیاده سازی کرد. این پوشش از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است و وزن سبکی دارد.

  • درب ضد سرقت HDF

درب های  HDF شباهت بسیاری با درب های چوبی دارند و دارای سطحی تقریبا یکسان هستند. متاسفانه این درب ها به اندازه مدل های کامپوزیتی تنوع ندارند اما با کمک دستگاه CNC امکان پیاده سازی الگوهای مختلف روی آن ها وجود دارد. 

  • درب ضد سرقت PVC

این نوع درب های امنیتی در دسته مدل های مدرن قرار می گیرند که دارای یک لایه پی وی سی روی سطح خود هستند. این درب ها از طراحی بسیار خوبی برخوردار هستند و شکل پذیری مناسبی دارند. این محصولات در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند اما ممکن است در مقابل حرارت نتوانند به این اندازه مقاومت نشان دهند.

مهم ترین نکات خرید درب ضد سرقت با بهترین قیمت

در زمان خرید درب ضد سرقت نکات مهمی وجود دارند که توجه به آن میتوان انتخاب هوشمندانه تری داشت. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

کیفیت متریال به کار رفته در ساخت 

مهم ترین نکته ای که در زمان خرید این درب ها باید در نظر بگیرید کیفیت متریال به کار رفته در ساخت است. کیفیت این متریال به طور مستقیم روی استحکام این محصولات تاثیر می گذارد. درب هایی که از متریال نامرغوب ساخته می شوند از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار نیستند.

چهارچوب درب

یکی از مهم ترین بخش های این درب ها چهارچوب است. هر چقدر چهار چوب این درب ها محکم تر باشند ایمنی بیشتری را ایجاد می کنند. باید مدلی را انتخاب کنید که از چهار چوب محکمی برخوردار باشد. وجود چهار چوب های محکم باعث می شود که به راحتی و به بهترین شکل بتوانید آن ها را به دیوارهای اطراف متصل کنید.

اندازه و ضخامت

در زمان خرید درب ضد سرقت حتما به اندازه و ضخامت آن توجه کنید. هر چقدر این درب ها از ضخامت بیشتری برخوردار باشند امنیت بالاتری را نیز به وجود می آورند. ابعاد این درب ها نیز باید با ابعاد ورودی منزل یا محل کار شما مطابقت داشته باشد.

اصطلاح “درب ضد سرقت” به معنای واقعی و انگلیسی‌اش “Secure door” به دلیل ایمنی بالای آنها و سختی نفوذ، رایج است. کیفیت و ایمنی این درب‌ها به عوامل مختلفی مانند نوع درب، آلیاژ مصرفی، کیفیت ساخت، نوع چوب و قفل درب بستگی دارد. در بازار، درب‌های ضد سرقت از کشورهای مختلفی مانند چین، ترکیه، ایران و غیره موجود است، و انتخاب بهترین گزینه بستگی به شرایط و بودجه خریدار دارد.

نتیجه گیری

درب ضد سرقت در کنار وظیفه اصلی یعنی حفظ امنیت خانه و ساختمان، کاربرد های ویژه ای دارد. شاید مهمترین آن ها عایق بودن در برابر صوت و انرژی باشد.

درب ضد سرقت یک محصول بسیار تخصصی است. بنابر این می بایست قبل از خرید اطلاعات دقیقی از تمام اجزای آن کسب کرده باشید.

قطعات داخلی و ظاهری این محصول قابل ارتقاء هستند. توجه به نیاز و تصمیم گیری صحیح در این باره، نیازمند بررسی تمامی جوانب ساختمان است.

شرکت تولید کننده و فروشنده محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. از فروشگاهی خرید کنید که به آن اطمینان کامل داشته باشید.

هیچ وقت امنیت خانه را با هزینه کم به خطر نیندازید. اگر می خواهید هزینه کمتری بپردازید از طراحی های ساده تر استفاده کنید و از امنیت نکاهید.

دیدگاهتان را بنویسید